Téměř 6300 klientů si v loňském roce zakoupilo některý ze zážitků v nabídce cestovní kanceláře Banskobystrického samosprávného kraje (BBSK) Za horami, za doly. Jak TASR informovala marketingová manažerka krajské organizace cestovního ruchu (KOCR) Banskobystrický kraj Turismus Zuzana Jóbová, v porovnání s rokem 2020 jde o 60procentní nárůst.
Cestovní kancelář Za horami, za doly v roce 2020 nabízela 57 různých zážitků, které si zakoupilo přibližně 4000 klientů. V roce 2021 bylo v nabídce 55 zážitků, o které projevilo zájem téměř 6300 lidí. Největší podíl, a to téměř 50 procent, tvořili klienti zážitkových vlaků.
Další významná skupina jsou návštěvníci dvou akcí, které jsme organizovali spolu s oblastními organizacemi cestovního ruchu (OOCR) Region Gron a Střední Slovensko. Byl to druhý ročník akce Královská svatba na Pustém hradě a první ročník akce Glgáč – hrnčířská slavnost na hradě Revište. akce navštívilo více než 1100 platících návštěvníků,“ dodala manažerka krajské cestovní kanceláře Eva Macuľová.
Mezi tradičně oblíbené zážitky patří v Banskobystrickém kraji i komentované prohlídky hradů Pohronské hradní cesty, které byly na hradech Revište či Šášov obohacené io dobové divadelní scény. „Tuto sezónu jsme doplnili komentované prohlídky zaniklých lokalit Pohronské hradní cesty. Díky nim mohli návštěvníci objevit tajemství bývalých hradů jako Breznica, Peťuše či Teplica,“ doplnil Jiří Pěč z OOCR Střední Slovensko.
Cestovní kancelář BBSK nabízí zážitky z osmi různých okruhů již po čtvrtém roce. Výjimkou nejsou ani zimní měsíce, během kterých je možné zakoupit například kurzy běžkování či poznávání krajiny z kočáru taženého koněm. V nabídce jsou i doprovázené výlety přírodními lokalitami či zážitky zaměřené na řemeslnou výrobu. Dostupné jsou na webové stránce cestovní kanceláře Za horami, za doly.
„Zážitková cestovní kancelář Banskobystrického kraje je pro nás nástroj, jak podporovat ekonomiku v regionech. Prostřednictvím Rozvojové agentury Banskobystrického kraje máme nastaven mechanismus, který podporuje smysluplné projekty. Jejich smysluplnost spočívá právě v tom, že pomáhají tvořit udržitelné turistické produkty, do kterých jsou zaangažováni místní ,“ uvedl předseda BBSK Ján Lunter.